Nuffnang Ads

Saturday, August 13, 2011

Duit Raya Dari Nuffnang





Assalammualaikum dan salam sejahtera diucapkan kepada blogger-blogger Nuffnang.
Sedar tak sedar dah 13 hari kita berpuasa di bulan Ramadhan.Di kala ini,ada yang sudah sedikit demi sedikit membuat persiapan untuk Hari Raya nanti.Masing-masing sibuk mencari duit raya untuk memenuhi keperluan di Hari Raya.Bagi yang sudah berkeluarga,keperluan anak-anak menjadi keutamaan.


Pelbagai cara di usahakan untuk menambah pendapatan untuk persediaan duit raya nanti.Ada yang membuat kerja part time,bekerja lebih masa (OT) dan berniaga di pasar Ramadhan,menjual kuih raya dan sebagainya selagi ianya halal dan tidak salah di sisi undang-undang.So,kepada sesiapa yang berniat mencari duit raya secara haram dan menyalahi undang-undang seperti menjual mercun contohnya,berfikir panjang lah yer.Jangan terlampau ghairah sampai tak memikirkan antara baik dan buruk.Nanti duit raya tah ke mana,silap-silap kena denda 2-3 kali ganda atau lebih teruk kena beraya dalam lokap.Rasa-rasa ada tak blogger Nuffnang yang nak meniaga mercun? :)


Kalau ada tu fikir-fikirkan lah ye kerana di Nuffnang sendiri macam-macam ada untuk menambahkan duit raya.Kita ada ChurpChurp, kongsi-kongsi dengan kawan pun boleh dapat duit raya :).Anda kreatif? RM10,000 mungkin jadi milik anda, KLIK <--- untuk yang kreatif sahaja. :) Cukup tak RM10,000 untuk duit raya anda?

Apa lagi yang ada kat Nuffnang? Kalau nak tahu mari join Kontes Menang Duit Raya anjuran PuanBee. Untung sabut timbul,mana tahu rezeki anda untuk Hari Raya nanti.Banyak hadiah-hadiah menarik termasuk wang tunai untuk dimenangi.Ragu-ragu? KLIK sini untuk hilangkan keraguan anda. :)

Sebelum saya akhiri,ingin saya nasihatkan di sini,walau macamana keadaan sekalipun janganlah cuba meminjam dari along atau ceti haram untuk tambahkan duit raya.Kawal nafsu,elakkan along atau ceti haram ini kerana takde faedahnya pun yang kita dapat.Cuma mereka aja yang dok makan faedah dari kita.Ukur baju di badan sendiri.Berita lebih lanjut boleh baca di Harian Metro.

Macam-macam taktik digunakan
Di Nuffnang, banyak ke sedikit ke duit raya yang boleh dikumpulkan bergantung kepada usaha dan rezeki kita masing-masing.Akhir kata selamat berpuasa dan menyambut Hari Raya tidak lama lagi.Majulah Nuffnang untuk Duit Raya :)


Entri-entri lain